Published: 2019-09-04

University Teachers in the World of Thinking as an Unproductive Job

Bogusław Śliwerski
Pedagogical Forum
Section: Articles and essays
https://doi.org/10.21697/fp.2019.2.12

Abstract

Autor podejmuje problem kształcenia młodych kadr akademickich w związku z wdrażaną w Polsce reformą szkolnictwa wyższego. Uniwersytety mają do spełnienia szczególną rolę w rozwijaniu kultury i społeczeństw jako nośnik ponadczasowych wartości humanistycznych, toteż muszą rozwiązywać problemy przejścia od tradycyjnego, humboldtowskiego modelu do zdecentrowanego i zdecentralizowanego, ale zrównoważonego rozwoju szkolnictwa wyższego i nauki. Opisuję, w jakim zakresie konieczne jest zatem reformowanie uniwersytetów w wymiarze organizacyjnym i w zakresie kształcenia młodych kadr naukowych tak, aby nie niszczyć potencjału rozwojowego polskich badaczy oraz możliwych do tworzenia przez nich inter- i transdyscyplinarnych zespołów naukowych, których efekty pracy mogą i powinny zmieniać oblicze także polskiej nauki.

Download files

Citation rules

Śliwerski, B. (2019). University Teachers in the World of Thinking as an Unproductive Job. Pedagogical Forum, 9(2/1), 157–173. https://doi.org/10.21697/fp.2019.2.12

Cited by / Share


This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.