Published: 2022-10-17

Therapeutic classes in the context of improving visual and motor coordination of students with intellectual disabilities – in memory of Maria Grzegorzewska

Kinga Krawiecka
Pedagogical Forum
Section: Topic
https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.16

Abstract

Artykuł poświęcony jest rewalidacji w zakresie usprawniania koordynacji wzrokowo-ruchowej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym – uczniów klas I-III szkoły podstawowej specjalnej. W kontekście teoretycznym zaprezentowano ograniczania w obszarze koordynacji wzrokowo-ruchowej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Ponadto, podjęto się rozważań nad sensem rewalidacji, który wyłania się z kanonu działań pedagogicznych Marii Grzegorzewskiej. W kontekście praktycznym przedstawiono autorski pomysł na prowadzenie zajęć rewalidacyjnych, inspirowany treścią bajki terapeutycznej Małgorzaty Różyńskiej oraz Programem Rozwijającym Percepcję Wzrokową autorstwa Marianne Frostig i Davida Horne’a.

Download files

Citation rules

Krawiecka, K. (2022). Therapeutic classes in the context of improving visual and motor coordination of students with intellectual disabilities – in memory of Maria Grzegorzewska. Pedagogical Forum, 12(1), 245–258. https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.16

Cited by / Share

This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.