Published: 2022-10-17

Parents in the process of developing the language and readings skills of young children with special education needs – research and points of view

Kamil Kuracki
Pedagogical Forum
Section: Topic
https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.11

Abstract

W artykule dokonano przeglądu badań empirycznych dotyczących czynników determinujących rodzicielskie strategie rozwijania umiejętności językowych i kształtowania gotowości do czytania i pisania dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi w okresie wczesnego i średniego dzieciństwa. Szczególną uwagę zwrócono na zróżnicowane praktyki rodziców w zakresie organizowania i przebiegu wczesnych inicjacji czytelniczych, podejmowanych w środowisku domowym. Przeprowadzona analiza prac empirycznych pozwoliła na wskazanie obszarów dociekań naukowych w prowadzonych współcześnie projektach badawczych oraz na zarysowanie możliwych kierunków przyszłych badań z zakresu omawianej problematyki.

Download files

Citation rules

Kuracki, K. (2022). Parents in the process of developing the language and readings skills of young children with special education needs – research and points of view. Pedagogical Forum, 12(1), 157–171. https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.11

Cited by / Share

This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.