Opublikowane: 2023-12-25

Effective Teacher and Effective Teaching Practices: Literature Perspective and Learning Experience—A Qualitative Study between Italy and Spain (Part I)

Maria del Pilar Alcolea Pina , Zbigniew Formella
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2023.2.23

Abstrakt

Wielu autorów podkreśla potrzebę uwzględniania głosu ucznia w badaniu efektywności nauczania. Wymaga to odpowiednich metod i technik przy prowadzeniu takich badań. Nauczyciele i ich praktyki są czynnikami zewnętrznymi, które wywierają duży wpływ na proces uczenia się. Twierdzimy, iż jednym z ważniejszych elementów wysokiej jakości oddziaływania nauczycieli jest postrzeganie ich nauczania przez samych uczniów. Rozbudowane i szczegółowe podejście do tej dziedziny nauki wymaga holistycznego paradygmatu. Umożliwia to perspektywa humanistyczna, która  postrzega ucznia jako osobę. Podobnie metodologia i instrumenty badawcze powinny być zgodne z takim paradygmatem. W tym sensie przedstawione badania nad wpływem na efektywność nauczycieli są opisane poprzez pryzmat doświadczeń uczniów.

Słowa kluczowe:

skuteczność nauczania, perspektywa ucznia, głos ucznia, jakość nauczania, doskonalenie edukacji

Pobierz pliki

Zasady cytowania

del Pilar Alcolea Pina, M., & Formella, Z. (2023). Effective Teacher and Effective Teaching Practices: Literature Perspective and Learning Experience—A Qualitative Study between Italy and Spain (Part I). Forum Pedagogiczne, 13(2), 317–334. https://doi.org/10.21697/fp.2023.2.23

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.