Opublikowane: 2017-01-11

„Uczyć się, aby żyć wspólnie” w koncepcji Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI wieku

Edyta Wolter
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.05

Abstrakt

Celem artykułu jest zaprezentowanie założeń dotyczących podstawowych filarów edukacji, określonych przez Międzynarodową Komisję do spraw Edukacji dla XXI wieku, która pracowała pod kierunkiem Jacques’a Delorsa (przewodniczącego Komisji Europejskiej w latach 19851995). Pokłosiem obrad Komisji jest Raport dla UNESCOEdukacja: jest w niej ukryty skarb” („L’Éducation: Un trésor est caché dedans”, UNESCO 1996). W artykule zastosowano kryterium problemowe, odniesione do poszczególnych części raportu i kategorii postaw dotyczących: zrównoważonego rozwoju, procesu wychowania, kształcenia do współżycia z innymi, odkrywania Innego. 

Słowa kluczowe:

Międzynarodowa Komisja do spraw Edukacji dla XXI wieku, edukacja globalna, rozwój zrównoważony, sztuka nauczania, wychowanie do postaw społecznych, pedagogika ekologiczna

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >> 

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wolter, E. (2017). „Uczyć się, aby żyć wspólnie” w koncepcji Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI wieku. Forum Pedagogiczne, 6(1), 72–80. https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.05

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.