Opublikowane: 2018-10-06

Pupils’ prosociality and its relations to their meaning of life and teacher’s interaction style

Anna Sádovská , Peter Kusý
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.14

Abstrakt

Badanie dotyczy samopostrzegania zachowań prospołecznych przez uczniów oraz ich związku z postrzeganiem sensu życia i stylem interakcji stosowanym przez nauczyciela.  Respondentami byli uczniowie ze szkoły ponadpodstawowej w wieku 13-15 lat. Celem badania było ustalenie jaki jest związek między samopostrzeganiem zachowań prospołecznych przez uczniów a stylem interakcji nauczyciela. Jednocześnie dokonano analizy związku między relacji postrzeganiem swoich zachowań prospołecznych przez uczniów a sensem życia. Okazało się, że nauczyciele i ich styl interakcji może pozytywnie wpływać na samopostrzeganie zachowań prospołecznych u uczniów, pod warunkiem, że dany nauczyciel jest oceniany wysoko pod względem swoich umiejętności przywódczych oraz jako osoba wyrozumiała i odpowiedzialna. Korelacja negatywna zachodzi gdy interakcję nauczyciela z uczniami cechuje surowość, niepewność, niezadowolenie oraz stosowanie kar.

 

Słowa kluczowe:

styl interakcji nauczyciela, sens życia, zachowanie prospołeczne.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Sádovská, A., & Kusý, P. (2018). Pupils’ prosociality and its relations to their meaning of life and teacher’s interaction style. Forum Pedagogiczne, 8(2), 193–209. https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.14

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.