Opublikowane: 2016-11-16

Wstępna międzynarodowa walidacja Testu Kompetencji Moralno-Etycznej Piętnastolatków

Stanislav Ivanov
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.07

Abstrakt

Głównym narzędziem stosowanym w międzynarodowym badaniu ETiK-International jest Test Kompetencji Moralno-Etycznej Piętnastolatków (TKM-EP), opracowany w trakcie realizacji berlińskiego projektu ETiK. W tym artykule podjęto próbę porównania danych zgromadzonych w ramach projektu ETiK i w badaniach ETiK-International w Warszawie i Wiedniu. W wyniku walidacji okazało się, że narzędzie to z powodzeniem może służyć nie tylko do określenia kompetencji moralno-etycznej uczniów, lecz również efektywności nauczania szkolnego.

Słowa kluczowe:

ETiK, kompetencja moralno-etyczna, empiryczne badanie pedagogiczne

Inne teksty tego samego autora

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Ivanov, S. (2016). Wstępna międzynarodowa walidacja Testu Kompetencji Moralno-Etycznej Piętnastolatków. Forum Pedagogiczne, 6(2/1), 117–125. https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.07

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.